hemma hos mormor

Imorse körde mamma mig och brorsan till vbg. Brorsan skulle ta bussen hem till falun medans jag skulle till tandläkaren. Kommer faktiskt sakna honom hehe, blir så tomt i huset nu. För min del blev det till att dra hem till mormor ten stund innan tandläkaren. Vid halv 12 drog jag iväg och efter besöket tillbaka till mormor, och nu sitter jag här framför datan och degar.

Ska snart till koppargrillen för att käka lunch med mormor, moster och kusinerna. Sedan blir det tillbaka hem till Uddevalla för att ta bussen hem till mitt underbara hem och bara chilla.. För nu medans alla andra har börjat skolan så sitter jag hemma och är arbetslös och funderar på vad jag ska göra med mitt liv?..

Känner en stor saknad tillbaka till skolan. Där man hade alla sina kompisar och man hade mer rutiner på livet. Man gick upp på morgonen begav sig till skolan , sen hem plugga, sova och sedan nästa dag skolan igen. Så höll det på dag in och dag ut. Men man hade iallafall något och göra. Nu ska man fan jobba tills man blir 60 eller nått. Jobb, jobb, jobb..

Om 2 månader fyller man även 20. Då blir det att ta ett mer ansvar över sitt liv. Allt kommer kosta en jävla massa. Får ej längre köpa fritidskort, tandläkaren kommer kosta pengar även sjukhusbesök osv.. Men men det är så här det fungerar här i livet, coh det är väl bara att acceptera.


// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0